Saturday, February 12, 2011

about my past history (eps 1)

nak mulakan dengan per yer??? hihihi.. ok2 sy mulakan cerita saya dengan pada suatu hari ler yer.. pada 04 januari 2005 saya telah pun mendaftar ke sekolah menengah kebangsaan agama limauan.... di sekolah 2 saya tak rapat sangat dengan insan yang bernama adam nie... tapi tak taw cam na saya boleh terpikat dengan seorang hamba Allah nie...

mula-mula kami rapat apabila kami mula satu kelas... tambahan pula dia dilantik jadi raissulfasli dan saya pula jadi naib rais bagi kelas kami tu... semakin hari semakin rapat... maka timbulah satu perasaan yang sememangnya saya nak elak... tetapi malangnya saya tak boleh elak dah bab dia pun suka kat saya...

time dia bagitahu yang dia pun suka kat saya tu hanya Allah yang tahu bertapa bahgianya saya... hihihi
tapi malangnya saya tolak dia tuk jadi kapel saya bab alasan saya tak nak bercinta di alam persekolahan... dia faham, jadi kami just kawan jer... tetapi memang rapat sangat... saya masa tu takut sangat ngan mak bapa saya... bab saya yakin law saya kapel saya tak boleh imbangkan dengan pelajaran saya... lagipun imam syafie ada berkata " bahawa ilmu itu adalah cahaya, cahaya tidak akan masuk ke dalam hati2 orang yang melakukan maksita....."

masa itu dia hanyalah kawan saya satu kelas, kawan tuk sama2 buat kerja dan amanah dan hanya kawan sama2 belajar...


No comments:

Post a Comment